O finansach z innej perspektywy
Połączenie psychologii i finansów, odrzucenie racjonalności, analiza odstępstw, księgowanie mentalne, koszty „utopione”, jakość a dostępność, aktywa i pasywa, błędy poznawcze, „aura” produktu czy wartość akcji – o tym traktują finanse behawioralne.
Licealiści z klas 3a i 3d wzięli udział w warsztatach pt. „Wstęp do finansów behawioralnym”, które przeprowadził Pan Szymon Charkiewicz, specjalista i menadżer do spraw zarządzania i finansów. Uczniowie zostali uświadomieni, jak emocje i błędy poznawcze wpływają na decyzje finansowe: ukazano, że wybory konsumentów są często podświadome i nielogiczne oraz wyjaśniono, dlaczego ludzie postępują wbrew swojej ekonomicznej korzyści. Licealiści dowiedzieli się, że wpływ psychiki, a więc emocje takie jak, np. strach czy chciwość oraz uprzedzenia odgrywają kluczową rolę w podejmowaniu decyzji finansowych.
M. Radomski





