Menu

Projekt „Nasza Szkoła – Nasz Samorząd”

Projekt „Nasza Szkoła – Nasz Samorząd”

Samorząd Uczniowski to ważny organ szkoły, który daje uczniom realną możliwość uczestniczenia w jej życiu i wpływ na jej funkcjonowanie. Działalność SU może być lekcją demokracji, samorządności i stanowi istotną funkcję w procesie wychowania w szkole.

09 kwietnia br. w naszym liceum odbyły się spotkania w ramach projektu Kuratorium Oświaty w Poznaniu „Nasza Szkoła – Nasz Samorząd”, w których uczestniczyli uczniowie reprezentujący Samorządy Uczniowskie z Zespołu Szkół w Kórniku oraz naszej szkoły, ich opiekunowie oraz dyrektorzy szkół.  

Warsztaty zostały przeprowadzone przez zastępcę dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Panią Lidię Kalwińską oraz wizytatorów: Panią Violettę Dąbek i Panią Małgorzatę Rogalską – Dropińską. Równolegle odbyły się spotkania z reprezentantami Samorządów Uczniowskich, ich opiekunami oraz dyrektorami.

Podczas rozmów omówiono wyzwania związane z samorządnością uczniowską, takie jak:

  • budowanie zaufania w społeczności uczniowskiej,
  • poczucie realnego wpływu na życie szkoły,
  • komunikacja z dyrekcją, radą rodziców oraz nauczycielami,
  • prawa i obowiązki ucznia,
  • organizowanie imprez i akcji ogólnoszkolnych,
  • system oceniania wewnątrzszkolnego,
  • rozszerzenie myślenia o samorządności na całą społeczność szkolną.

Opiekunowie Samorządów Uczniowskich podzielili się swoimi motywacjami do pracy z uczniami, wskazali czynniki wpływające na zaangażowanie uczniów oraz przedstawili sposoby integracji. Zostały omówione podstawy prawne działania Samorządów Uczniowskich, potrzeby uczniów oraz znaczenie samorządności.

Projekt „Nasza Szkoła – Nasz Samorząd” stanowił okazję do wymiany doświadczeń i dzielenia się dobrymi praktykami. Wskazano, że działalność samorządów uczniowskich rozbudza inicjatywę uczniów, ich aktywność, kreatywność oraz komunikację, uczy odpowiedzialności za siebie i otoczenie, jak również aktywuje twórcze działania, które urozmaicają życie naszej szkolnej społeczności.

Samorząd Uczniowski

https://www.facebook.com/share/p/16YuxhX6xr/

 

  • Uczestnicy spotkania
  • Uczestnicy spotkania

Banery

Odnośniki

Informacje kontaktowe

Kontakt

ADRES

ul. Podgórna 12
62-020 Swarzędz

TEL.

+48 (61) 817 20 26

 

EMAIL

sekretariat@swarzedz.edu.pl

 

NIP: 777-34-11-795

 

Regon: 634427526

 

Konto bankowe: CITI HANDLOWY
Numer: 74 1030 1247 0000 0000 9148 3009

 

Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Marcin Mrozik

 

 

 

[obiekt mapy] Lokalizacja na mapie: II LO w Swarzędzu